![]() |
S : naha aya sabaraha ari rukun agama?
J : ari Rukun agama eta aya tilu.
nyaeta:
Ka hiji na Iman
Ka dua na Islam
Ka tilu na Ihsan
S : naon ari ngaran iman?
J : ari ngaran iman nyaeta :
TASDIQUL QOLBI BIMAA JA A BIHINNABIYYU SHOLLALLOHU ‘ALAIHI WASALLAM.
Hartosna : ngaku jeung narima ku hate kana perkara-perkara anu didugikeun
ku jungjunan urang sadaya kangjeng nabi Muhammad SAW
S : naon ari ngaran islam?
J : ari ngaran islam nyaeta :
AL HUDU’ WAL INQIYADU LIMAA UKHBIROR-ROSUULULLOOHI SHOLLALLOOHU ‘ALAIHI WASSALLAMA.
Hartosna : rendah diri jeung turut kana perkara-perkara anu didugikeun
ti r
rosuulullooh shollalloohu ‘alaihi wassallam.
S : naon ari ngaran ihsan?
J : ari ngaran ihsan nyaeta :
ANTA’BUDALLOHA KA ANNAKA TAROOHU FAIN LAM TAKUN TAROOHU FAINNAHU YAROOKA
Hartosna : ibadah anjeun ka alloh kaya-kaya ningali anjeun ka alloh,
tuluy lamun teu bukti anjeun ningali ka alloh maka saeunya-eunyana alloh eta ningali
ka anjeun. (Dina harti heunte boga rasa kaleungitan rasa di uninga ku gusti Alloh
na.)
S : naha aya sabaraha ari syarat-syarat na iman?
J : ari syarat-syarat na iman eta aya opat.
nyaeta :
Ka hiji Ma’rifat,
Ka dua Iddi’an, tegesna ngaku
ku hate. ₍₁₎
Ka tilu Qobuul, tegesna
narima ku hate kana perkara-perkara anu didugikeun ku jungjunan urang sadaya
kangjeng nabi Muhammad SAW. ₍₁₎

₍₁₎. Ari Iddian Sareng Qobul Eta Ngaranna Tasdiq. Tah saba’da tasdiq
perlu nganyahokeun seghat tasdiq nyaeta RODHIITU BILLAHI ROBBAAN WA BIL ISLAMI
DIINAAN WA BI MUHAMMADIN NABIYYAAN WA ROSUULAAN WA BIL QURAANI IMAAMAAN WABIL
MU,MINIINA IKHWANAN. Hartosna ridho abdi ka gusti alloh, abdi mangeran. Jeung
kana agama islam abdi beragama,. Sareung ka kanjeung nabi Muhammad abdi nganabi
sareng ngarosul. Sareung kana alqur’an dipake pedoman. Sareung ka jalma mu’min
abdi duduluran.
₍₂₎. Saba’da tasdiq teras ngucap kana dua kalimah syahadat ka payuneun
guru nu bisa menerkeun kitu so teh .lamun kafir tadina, lamun islam cukup dina
keur sholat tapi tetep syahadat ngamimitian kudu boga guru nu bisa menerkeun.
Tah ngucapkeun dua kalimah syahadat teh jadi syarat kana iman na jeung islam na
jalma, kitu oge lamun dibeunerkeun ku hate. Maka lamun ngomong wungkul bari
heunteu dibarengan kalawan hate maka eta masih cilaka sok disebut muslim ghoer
munjin. Nyakitu oge lamun dibeunerkeun ku hate wungkul bari heunteu dibarengan
kalawan lisan maka eta oge tetep cilaka nyaeta disebut mu’min ghoer munjin.

J : ari ngaran ma’rifat nyaeta :
IDROOKUN JAAZIMUN BIHAETSU LAESA MA’AHU TARODDUDUN MUWAAFIQUN LIMAA FIL
WAAQI’I NAASYIUN ‘AN DALILIN.
Hartos na : pangarti anu pasti nu teu kena ku owah gingsir anu akur
jeung buktina nu timbul tina alesan.
S : naha pangarti nu kumaha anu akur jeung bukti na Alloh?
J : nyaeta pangarti hate anu akur jeung pendapat imam abu hasan asy-‘ari
jeung imam abu manshur almaturidi, nyaeta anu neteupkeun ka Alloh ka sifatan ku
sifat 20 anu wajib na, 20 anu mustahil na, jeung hiji anu wenang na, anu di
kumpulkeun dina ucapan:
Ieu sifat 20 anu wajib na
WUJUD QIDAM BAQO # MUKHOLAFATU LIL HAWADITSI
QIYA MUHU BI NAFSIHI # WAHDANIYAT QUDROT IRODAT
‘ILMU HAYAT SAMA’ # BASHOR KALAM QOODIROON MURIDAN
‘ALIMAN HAYYAN # SAMI’AN BASHIROON MUTAKALLIMAAN
Ieu sifat 20 anu mustahil na
‘ADAM HUDUTS FANA # MUMATSALAH LIL HAWADITSI
IHTIYAJ TA’ADUD # ‘AJAZAH KAROHAH
JAAHIL MAOT ASHOM # A ‘MA BAKAM ‘AJIZAN
KAARIHAN JAAHILAN # MAYYITAN ASHOMA‘UMYAAN BUKMAAN
Ieu sifat hiji anu wenang na
ARI SIFAT ANU WEUNANG # DI GUSTI ALLOH SING TEURANG
NYATANA FI’LU MUMKININ # REUJEUNG WA TARKU MUMKININ
S : naon ari faedah na iman?
J : ari faedah na iman nyaeta :
AL KHULUUDU FIIL JANNAH
Hartosna : langgeung di surga.
Tah eta sadayana anu tos di tetepkeun ku ‘ulama ahli sunnah wal jama’ah.
S : naha ‘ulama nu kumaha anu di sebut ‘ulama ahli sunnah wal jama’ah teh?
J : nyaeta ‘ulama anu netepkeun dasar hukum syara’ na tina qur’an, tina
hadits, tina ijma’₍₃₎ jeung qiyas mu’tabar₍₄₎
S : Naha ‘ulama anu pangkat kumaha anu bisa netepkeun dasar hukum syara’
na tina qur’an, tina hadits, tina ijma’ jeung qiyas mu’tabar?
J : nyaeta ‘ulama anu pangkat mujtahid
S : naha aya sabaraha ‘ulama anu pangkat mujtahid teh?
J : ari ‘ulama anu pangkat mujtahid eta seu.eur, ngan anu beunang di
ikuti eta aya opat, nyaeta :
Ka hiji Imam Hanafi
Ka dua Imam Maliki
Ka tilu Imam Syafi’i
Ka opat Imam Ahmad Hambali
S : naha ari tata cara beragama ahli sunnah wal jama’ah teh turut ka
saha?
J : eta turut ka kanjeung nabi Muhammad SAW,
Ngan dina tatacara turutna ka kanjeung nabi dina iman eta mengikuti
faham imam abu hasan asy-‘ari jeung imam abu manshur almaturidi,
Dina hukum islam na mengikuti faham salah sahiji imam madzhab anu opat.
Dina ihsan na mengikuti faham imam abu qosim junaedi al bagdadi, jeung
imam ghozali, jeung imam sayyid abdulloh ‘alawi al hadad

₍₃₎ ari ngaran Ijma’ ceuk lughot
nyaeta kesepakatan. Ari ngaran Ijma’ ceuk istilah nyaeta kesepakatan sakabeh
mujtahid umat Muhammad SAW dina pendapat, saparantos wafatna kanjeng nabi, tina
tiap masa kamasa dina pirang-pirang masalah (hukum).
Numutkeun sadaya ‘ulama yen ijma’ eta bias dijadikeun hujjah (dasar),
sakumaha hadits anu diriwayatkeun Tirmidzi ti ibnu umar ra:
LAA TAJTAMI’U UMMATII ‘ALADH-DHOLAALATI WAYADULLOHI ‘ALAL JAMAA’ATI
Anu hartosna: “ummat kaula moal bakalan sapakat dina kasesatan, tur ari
pitulungna alloh eta aya dina kasapakatan (jama’ah)” HR THOBRONI
Ijma’ teh dinilai sah ku ucapan tur perkara anu dilakonan ku mujtahid
ummat, atau ku ucapan tur perkara anu dilakonan ku sawarehna aranjeunna tuluy
hal eta kasebar jeung sabagian anu lain jeumpe, mangka anu saperti iyeu
dingaranan ijma’ sukuti.
₍₄₎. Qiyas eta meunang dijadikeun hujjah (dasar) sakumaha dawuhan alloh
dina alqur’an:
FA’TABIRUU YAAULIL ABSHOORI (Q.S AL-HASR :
2).Anu hartosna wallohu ‘alam. Sakuduna aranjeun nyokot I’tibar
(perbandingan) hei jalma-jalma anu boga fikiran. (Q.S AL-HASR : 2).
Ari qiyas ceuk lughot nyaeta ngukur hiji perkara kanu sejenna supaya bisa
kanyahoan anu saruana. Ari ngaran qiyas ceuk istilah nyaeta nga analogikeun hukum
cabang kana pokok na (asalna), kusabab ayana aleusan anu ngahijikeun dina hiji
hukum, saperti nyaruakeun hukum pare reujeung gandum dina masalah riba jeung
dina sakabeh rupa kadaharan.
Rukun-rukun qiyas :
Ka hiji al-ashlu (pokok) nyaeta anu digunakeun pikeun ngiyas atawa jadi
ukuran
Ka dua al-far’u (cabang) nyaeta perkara anu diqiyaskeun (diukur)
Ka tilu hukmu al-ashli (hukum asal) nyaeta anu ditetepkeun dina cang
saba’da tetepna dina asal

S : naha aya sabaraha ari golongan dina agama islam?
J : ari golongan dina agama islam eta aya tujuh puluh tilu golongan, anu
tujuh puluh dua golongan cilaka kabeh iwal hiji golongan anu salamet nyaeta
golongan ahlus-sunnah wal-jama’ah
S : naon hiji-hiji na golongan dina agama islam?
J : nyaeta :
Ka hiji qoum syi’ah aya 22 golongan.
Ka dua qoum khowarij aya 20 golongan.
Ka tilu qoum mu’tazilah aya 20 golongan.
ka opat qoum murji’ah aya 5 golongan.
ka lima qoum najariyah aya 3 golongan.
ka genep qoum jabariyah aya 1 golongan.
Ka tujuh qoum musyabbihah aya 1 golongan
Jadi jumlah aya tujuh puluh dua golongan, ditambah hiji golongan nyaeta
fahaman ahlus-sunnah wal-jama’ah maka atuh jumlah sadayana aya tujuh puluh tilu
golongan, anu sakumaha didawuhkeun ku kanjeung Nabi Muhammmad S.A.W dina hadits
anu diriwayatkeun ku Imam Turmudzi.
S: naon ari
ngarana kaum syi’ah teh?
J: nyaeta :
kaum anu ngagung-agungkeun
Sayyidina Ali Karomallohu wajhah, maranehana teu ngaku kholifah Rasyidin anu
sejen saperti Kholifah Sayyidina Abu Bakar, Sayidina Umar jeung Sayyidina Usman
bahkan mikangewana. Kaum iyeu di sulut ku Abdullah bin Saba, hiji pendeta
yahudi ti Yaman anu asup islam.
S: naon ari
ngarana kaum khowarij teh?
J: nyaeta :
kaum anu
banget mikangewa ka Sayyidina Ali Karomallohu wajhah, bahkan eta kaum
ngafirkeun Sayyidina Ali Karomallohu wajhah. Salah sahiji ajaranna saha jalma
anu ngalakukeun dosa gede mangka di anggap kafir.
S: naon ari
ngarana kaum mu’tazilah teh?
J: nyaeta :
kaum anu
ngagungkeun akal pikiran jeung bersifat filosofis, golongan iyeu dicetuskan ku
Washil bin Atho (700-750 M) salah sahiji murid Hasan Al Basri.iyeu kaum boga
faham yen alloh teu boga shifat, yen manusia anu nyieun kana pagaweanana
sorangan, yen alloh moal bisa ditingal ku mata di syurga, yen jalma anu migawe
dosa gede dilsimpeun diantara dua tempat tegesna faseq, jeung yen mi’rajna
kanjeng Nabi Muhammad S.A.W kalawan ruh na wungkul, jeung fahaman nu sanesna.
S: naon ari
ngarana kaum murji’ah teh?
J: nyaeta :
kaum anu matwakeun yen migawe ma’siat (kadorakaan) teu mere madarat
lamun geus iman, sakumaha ka aya an migawe kahadean teu mere manfa’at lamun
kafir.
S: naon ari
ngarana kaum najariyah teh?
J: nyaeta :
kaum anu matwakeun yen pagawean manusa eta makhluk, tegesna dijadikeun
ku alloh tatapi maranehanan boga fahaman yen shifat alloh the teu aya.
S: naon ari
ngarana kaum jabariyah teh?
J: nyaeta :
Kaum anu
boga fahaman yen hiji hamba nyaeta teu boga daya upaya (kapaksa), kasab atawa
usahana teu aya sama sakali, jeung dimana-mana hiji hamba migawe ma’siyat
samata-mata alloh nu ngalakonana.
S: naon ari
ngarana kaum musyabbihah teh?
J: nyaeta :
kaum anu matwakeun yen aya kasarupaan alloh jeung makhluk, saperti aya
panangan, sampean, calik di kursi, naek tangga, turun tangga jeung sajabina.
S: naon ari ngaran
ahli sunnah wal-jama’ah teh?
J : ari ngaran
ahli sunnah wal jama’ah teh nyaeta hiji golongan umat islam anu satekad dina
hakekat, salampah dina thorekat saucap
dina syare’at jeung kanjeng nabi tur para sohabatna.
S: Naha aya sabaraha
ari golongan ahli sunnah wal-jama’ah teh?
J : ari golongan
ahli sunnah wal-jamah eta aya dalapan golongan.
S : naon
hiji-hijina?
J : nyeta :
ka hiji golongan
imam-imam ‘adzhom jeung kholifah-kholifah anu islam.
ka dua golongan
imam mujtahid.
ka tilu golongan
ulama ahli hadits.
ka opat golongan
ulama ahli elmu adab (elmu nahwu, elmu shorof, elmu lughoh jsb).
ka lima golongan ulama ahli
qiro’ah jeung ahli tafsir.
ka genep golongan
ulama ahli tashouf.
ka tujuh golongan
muslimin nu paraham kana elmu aqoid, elmu fiqih, jeung elmu tashouf.
ka dalapan golongan
jalma nu islam nu aya dikampung na masing-masing, nu ngaraji kana elmu aqoid,
elmu fiqih jeung elmu tashouf.
Sakumaha dina iyeu
nadzhoman:
ARI GOLONGAN
NU BAKAL SALAMET MAH # TETELANA AHLI SUNNAH WAL JAMA’AH.
NYATA
SATEKAD SALAMPAH SAUCAPNA # JEUNG KANJENG NABI TUR PARA SOHABATNA.
NGARAN
GOLONGAN NU BAKAL SALAMET TEH # NYAETA GOLONGAN ASYA’IROH KABEH.
NYATANA IMAM
NU NGURUS DINA USHUL # URUSAN TEKAD SANGKAN TETEP NA WUSHUL.
ARI LOBANA
GOLONGAN ASYA’IROH # HIJI GOLONGAN DISELIRNA KU ALLOH.
GOLONGAN
AHLI SUNNAH KABAGI DEUI # JADI DALAPAN GOLONGAN SING KAHARTI.
KAHIJI
GOLONGAN IMAM-IMAM ‘ADZHOM # REUJEUNG KHOLIFAH-KHOLIFAH ANU ISLAM.
NU CUKUP
DINA ELMU USHULUDIN NA # NYAKITU ELMU FIQIH GE TASHOUFNA.
SAKUMAHA
AQOIDNA KANJENG NABI # JEUNG SHOBAT-SHOHABATNA NU NGALARTI.
NU DISEBUT
THOREKAT MUTAKALIMIIN # NU NEUTEPKEU KANA SHIFAT ALLOH YAKIN.
SARTA BERSIH
TINA ELMU NU SASARNA # SACARA QOUM TUJUH PULUH DUA NA.
KADUA GOLONGAN
IMAM MUJTAHIDNA # SACARA GOLONGAN IMAM SYAFI’INA.
IMAM MALIKI,
HANAFI, HAMBALI # AWZA’I, SURI, ABI
LAELA NA.
NU AQOID NA
PERKARA BANGSA AKAL # NEUTEPKEUN WAJIB,MUHAL, WEUNANG CEUK AKAL.
JEUNG SUCI
TINA BID’AH ELMU SASARNA # SACARA QOUM TUJUH PILUH DUA NA.
TILU
GOLONGAN AHLI HADITS SHOHEHNA # NU CUKUP ELMU HADITS JEUNG SAGALANA.
JEUNG TEU
KACAMPURAN KU BID’AH SASARNA # SACARA QOUM TUJUH PULUH DUA NA.
OPAT
GOLONGAN AHLI ELMU ADAB NA # NYA IMAM ELMU NAHWU, SHOROF, LUGOHNA.
SACARA IMAM
KHOLIL, IMAM SIBAWEH # NYA PARA IMAM-IMAM AHFASNA KABEH.
JEUNG TEU
KACAMPURAN KU BID’AH SASARNA # SACARA QOUM TUJUH PULUH DUA NA.
LIMA
GOLONGAN ULAMA QIRO’AH, TAFSIR # ANU TA’WILNA MUFAKAT TEU NGAGINGSIR.
KANA
MADZHAB-MADZHAB IMAM BAHEULA NA # PERTELA TEU SULAYA TEU GAGABAHNA.
JEUNG TEU
KACAMPURAN TA’WIL NU SASARNA # SACARA QOUM TUJUH PULUH DUA NA.
GENEP
GOLONGAN TASHOUF AHLI ZUHUD # NU CUKUP
ELMU USHULNA HEUNTEU PAGUJUD.
JEUNG
THOREKAT NA THOREKAT MU’TABAROH #
SAJALUR WASIAT REUJEUNG WALIYULLOH.
JEUNG TEU
KACAMPURAN KU BID’AH SASARNA # SACARA QOUM TUJUH PULUH DUA NA.
TUJUH
GOLONGAN MUSLIMIN NU PARAHAM # NA AQOID, FIQIH, TASHOUF TEU HAM-HAM.
NU NGAKURAN
FAHAMAN HADITS NABINA # JEUNG FAHAMAN ‘ULAMA NU BAHEULANA.
JEUNG TEU
KACAMPURAN KU BID’AH SASARNA # SACARA QOUM TUJUH PULUH DUA NA.
DALAPAN
GOLONGAN JALMA NU ISLAM NA # NU AYA
DITEMPAT-TEMPAT KEUR MUKIM NA.
NU NGARAJI
AQOID SARENG FIQIHNA # OGE TASHOUF TINA KITAB HADITSNA
JEUNG TEU
KACAMPURAN ELMU NU SASARNA # SACARA QOUM TUJUH PULUH DUA NA.
TAH NU
DALAPAN GOLONGAN SING KA FAHAM # SUPAYA JADI UMAT NABI TEU HAM-HAM.
NYA IYEU
TUKILAN RISALAH WEUKASAN # MUGI ALLOH MAPARINAN KA WEULASAN.
-pamugi sing aya kamanfa’atan tur berkah-
-khususna kangge sim kuring-
-umumna ka sadayana nu ngaosan iyeu cacarakan-
-AAMIIN YAA ROBBAL ‘ALAMIIN-
Tidak ada komentar:
Posting Komentar