(FASAL SABAB-SABAB SUJUD SAHWI)
FASHLUN: ari ieu eta hiji
fasal. ASBABU SUJUDIS-SAHWI :
ari pirang-pirang sabab sujud sahwi. (eta) ARBA’ATUN : aya opat. AL-AWWALU
: ari anu kahijina (eta) TARKU BA’DHIN
: ninggalkeun sawarehna. MIN
AB’ADHIS-SHOLATI : tina pirang-pirang sunat ab’adna sholat. AU BA’DHIL-BA’DHI : atanapi tinggal
sawareh tina sawareh . ATS-TSANI
: ari anu kaduana. (eta) FI’LU MA
YUBTHILU : migawe kana perkara anu ngabatalkeun (naon) ‘AMDUHU : ngahajana itu perkara. WA LA YUBTHILU : jeung teu batal
(naon) SAHWUHU : pohona itu
perkara. IDZA FA’ALAHU :
dimana-mana migawe jalma anu sholat kana perkara (halna) NASIYAN : bari poho. ATS-TSALITSU : ari anu katiluna (eta) NAQLU RUKNIN QAULIYYIN : mindahkeun
rukun anu bangsa ucapan. ILA GHAYRI
MAHALLIHI : kana salian tempatna rukun anu bangsa ucapan. AR-RABI’U : ari anu kaopatna. (eta) IYQO’U RUKNIN FI’LIYYIN : nibakeun
rukun anu bangsa pagawean MA’A
IHTIMALIZ-ZIYADATI : bari sarta panteus nambahanna.
Kasimpulan:
(38). ari sababna sujud sahwi eta aya
opat, nyaeta:
1) . Ninggalkeun salasahiji tina
pirang-pirang sunat ab’adna sholat (pagawean sunnah dina sholat, anu awon lamun
hiji jalma ninggalkeunnana) atanapi ninggalkeun sawareh tina sunat ab’adna
sholat.
2) Migawe hiji perkara anu matak ngabatalkeun
kana sholat, lamun dipigawena kalawan dihaja. Jeung heunteu matak ngabatalkeun
kana sholat lamun poho.
3) Mindahkeun rukun qauli (rukun anu bangsa
ucapan) kana lian tempatna.
4) Migawe rukun Fi’li (rukun anu bangsa
pagawean) bari sarta panteus nambahanna.
Bahasan:
Aya opat sabab dilakukeun sujud sahwi.
Namung sateuacan ngarinci hiji-hijina, langkung tipayun urang ta’rifan hela
lafadz sahwi anu dimaksad. Numutkeun bahasa, ari sahwi nyaeta
berarti lalai atanapi poho kana hiji perkara. Sedengkeun numutkeun arti syara’,
sahwi anu dimaksad nyaeta ngalalaikeun kana hiji perkara anu tangtu dina sholat
sapertos sawarehna rukun sholat dina umumna.
kahijina, sujud sahwi dilakukeun ku
sabab ninggalkeun sawarehna tina sunah-sunah ab’adh anu tujuh sapertos ngantunkeunnana
qunut.
kaduana, sujud sahwi dilakukeun ku
sabab migawe hiji perkara anu mana lamun dipigawe kalawan ngahaja maka bakalan
bisa ngabatalkeun kana sholat jeung lamun dipigawe ku sabab poho maka moal
matak ngabatalkeun kana sholat. Sapertos nambahan roka’at dina sholat lamun ku
pohona.
katiluna, sujud sahwi dilakukeun ku
sabab Mindahkeun rukun qauli (rukun anu bangsa ucapan) kana lian tempatna.
Sapertos mindahkeun maca fatihah dina waktu keur diuk diantara dua sujud.
kaopatna, sujud sahwi
dilakukeun ku sabab Migawe rukun Fi’li (rukun anu bangsa pagawean) bari sarta
panteus nambahanna. Sapertos urang sholat anu bangsa opat roka’at. Ceuk urang
teh. Asa tilu roka’at, asa opat roka’at. Tuluy ditambahan saroka’at. Berarti
nangtung anu ayeuna mah roka’at nu ka lima. Tah eta wajib balik deui diuk sarta
sunat sujud sahwi samemeh aweh salam.
(panyelang)
Ngeunaan Rukun qolbi, fi’li jeung
qouli.
Ari rukun sholat eta aya tujuh belas.
Aya nu nyarioskeun tilu belas, aya oge anu nyarioskeun dalapan belas tah iyeu
mah pendapat abi syuja’ dina kitab fathul qoribna, aya anu berpendapat yen
rukun sholat teh aya opat belas. Aya anu ngajadikeun lima belas, aya anu
ngajadikeun salapan belas nyaeta di tambahan khusyu ka asupkeun kana rukun
sapertos pendapatna imam ghozali. Bahkan aya anu nyarioskeun deui dua puluh.
Tapi dina iyeu kitab safinah mah aya tujuh belas.
Tah iyeu pirang-pirang rukun teh sapertos
syarat, dina pada wajib dipigawena, ari bedana syarat jeung rukun nyaeta ari
syarat mah anu kieu ta’rifna maa wa jaba wastamaro wa laisa minha
hartosna perkara anu wajib dilakonannana jeung tetep salilana heunteu menang
eureun-eureun, jeung lain pagawean tina sholat sapertos wudhu. Seudeungkeun ari
ta’rifna rukun nyaeta ma wajaba wanqotho’a wa minha
hartosna perkara anu wajib tur anu sok gunta ganti tur ka asup kana adeugan
sholat sapetos ruku’ jeung sujud. Ari rukun sholat teh nyaeta pirang-pirang perkara
sawarehna tina sholat, jeung gumantung kana rukun sholat pisaheunana eta
sholat. Ari rukun sholat anu tujuh belas teh, narima kabagi kana tilu bagian,
nyaeta :
1. Rukun qolbi
Nyaeta rukun anu dumasar kana pagawean
hate.
2. Rukun fi’li
Nyaeta rukun anu dumasar kana pagawean
anggota badan. Anu mana pergerakan anggota badan atawa pagawean badan teh
ngamistikeun kana rukunna.
3. Rukun qouli
Nyaeta rukun anu dumasar kana ucapan/
bacaan.
Fasal sabab-sabab sujud sahwi.
Ari sabab sujud sahwi aya opat # hiji
tinggal sawareh ab’adna sholat.
Dua migawe nu batal ngahajana # teu
batal lamun poho sunat sujudna.
Tilu ninggalkeun rukun bangsa omongan
# dina liyan eta tempatna omongan
Opat nibakeun rukunna pagawean # tapi
asa leuwih eta pagawean.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar